2020年7月24日金曜日

フィンランド・デザインの100年展 アアルト、ウィルカラ Hundred Years of Finish Design - Aalto and Wirkkala


アルヴァ・アアルトは、フィンランド・デザインを代表する存在だろう。

建築や工業デザインで多くの業績を残している。アアルト・カーブが美しいアアルト・チェア。

Alvar Aalto will be a representative of Finnish design.

He has many achievements in architecture and industrial design. Aalto chair with beautiful Aalto curves.


こちらもアアルトを代表するガラス作品。大量生産の工業製品とは思えないような自然な緩やかなカーブがこのガラス器を特別な存在にしている。

This is another glass work that represents Aalto. The natural, gentle curve that makes it unlikely to be a mass-produced industrial product makes this glassware special.


タピオ・ウィルカラも、アアルトと並んでフィンランド・デザインを代表するデザイナーの一人だ。

庭の落ち葉を拾って、そのまま器にしてしまったような木製の器。ウィルカラ・マジックが存分に発揮されている。

Tapio Wirkkala is one of the leading Finnish designers alongside Aalto.

A wooden bowl that looks like you have picked up fallen leaves from the garden and used them as is. Wirkkala magic is fully demonstrated.


こちらもウィルカラのデザイン。木とガラスを組み合わせたチェア。

ウィルカラのデザインは、どれも自然の要素が自然に取り込まれているのが特徴だ。

This is also designed by Wirkkala. A chair that combines wood and glass.

Wirkkala's designs are all characterized by the natural inclusion of natural elements.


カイ・フランクのガラス器の数々。

カイ・フランクのデザインは、とにかくシンプルそのもの。

Kai Frank's glassware.

Kai Frank's design is simply simple.


こちらもカイ・フランク。フィンランドデザインの良心と言われるそのデザインは、一切気負った要素が感じられない。

とにかく、削ぎ落とせるものを削ぎ落として、残された形がそこにある、という印象を受ける。

This is also Kai Frank. The design, which is said to be the conscience of Finnish design, does not have any sense of concern.

Anyway, I get the impression that the shape that was left behind is there because I have removed what can be scraped off.


シンプルな鳥の形の吹きガラスのデザインで知られるオイバ・トイッカの作品。

こんなに色鮮やかなガラス器が食卓に置かれていたら、それだけで周りに自然と笑みが溢れてしまうようだ。

Oiva Toikka's work is known for its simple bird-shaped blown glass design.

If such a colorful glassware is placed on the dining table, it will naturally make you smile.

(Translated by Google Translate)

0 件のコメント:

コメントを投稿