コペンハーゲンを離れる日を迎えて、気になっていたカフェに足を運んだ。
中心部のストロイエ沿いにあり、ジョージ・ジェンセンやロイヤル・コペンハーゲンの向かいにある、Europe 1989という名のカフェ。
デンマークを含めた北欧の国々は、コーヒー好きで知られ、このカフェだけでも、過去に3人の世界最高バリスタを生み出しているという。
On the day I left Copenhagen, I went to the cafe where I was concerned.
Located along the Stroeget in the center, the cafe named Europe 1989, opposite George Jensen and Royal Copenhagen.
Nordic countries, including Denmark, are known for their coffee love, and even this cafe alone has created three world-class varistors in the past.
1989年といえば、ベルリンの壁が崩壊し、東西ドイツの行き来が自由になった年であり、第2次世界大戦後のヨーロッパの東西冷戦が終了し、統合ヨーロッパの時代が始まった、ヨーロッパにとっては異議深い年だ。
そんな名前のカフェで、コペンハーゲン観光を振り返りながら、ヨーロッパの行く末にも、少し想いを馳せた。
Speaking of 1989, the year that the Berlin Wall collapsed and the east and west Germits came freely and freely, the European East-West Cold War after World War II ended, the integrated European era began, for Europe It is an objectionable year.
At such a cafe, I looked back over the sightseeing in Copenhagen, and I thought a little about the end of Europe.
コペンハーゲン駅から、カストロップ国際空港へ向かう。
From Copenhagen Station, head for Kastrup International Airport.
スカンジナビア航空のハブ空港でもあるこのカストロップ国際空港は、ヨーロッパの中でも有数の規模を誇るが、さらなる拡張を目指して、現在、一部が工事中だった。
ノルウェーのオスロへの飛行機を待つ間に、ステーキを食した。
This Kastrop international airport which is also a hub airport of Scandinavian Airlines boasts one of the largest in Europe, but partly under construction now aiming for further expansion.
While waiting for an airplane to Oslo in Norway, I ate a steak.
コペンハーゲンからオスロへは、2時間あまり。
オスロ・ガーデモエン国際空港も大規模な拡張工事中で、到着したターミナルは、北欧らしい木製の新しいターミナル。木の匂いがまだ残っている出来立ての通路を通り、出口へ向かった。
From Copenhagen to Oslo, it takes about 2 hours.
The Oslo Gardermoen international airport is also undergoing a large expansion work, and the arrival terminal is a new wooden terminal like Northern Europe. It passed through the fresh passageway where the smell of the wood still remained, headed for the exit.
空港からオスロ中央駅へは、エクスプレス・トレインが運行している。
The express train runs from the airport to Oslo Central Station.
(Translated by Google Translate)
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