アテネウムでのアアルト展。最後のコーナーは、この展覧会のハイライトとも言える、建築家としてのアアルトの業績にフォーカスした展示内容だった。
写真家アルミン・ミンケによる、マイレア邸、ルイ・カレ邸、そしてヴェネツィア・ビエンナーレのフィンランド館などの写真。
Aalto exhibition at Ateneum. The last corner was the highlight of this exhibition, focusing on Aalto's achievements as an architect.
Photographs of Villa Mairea, Villa Mairea, and the Finnish Pavilion at the Venice Biennale by photographer Armin Minke.
続いては、同じくミンケによる撮影で、アアルトのスタジオや、文化の家、いくつかの教会の写真。
建築の展覧会では、映像による作品紹介が多いが、あえて写真を使っているのが印象的だった。
ダイナミックな構造の建築には映像のほうがいいのかもしれないが、アアルトの建築は、むしろ動きのない、写真の方がその魅力をよく伝えられる、ということだろう。
Next is a photo taken by Minke, a studio in Aalto, a house of culture, and some churches.
At architectural exhibitions, many of the works are introduced by video, but it was impressive that I dared to use photographs.
Images may be better for dynamic architecture, but Aalto's architecture is rather static, and photography conveys its appeal better.
アアルトは、その最終的な建築作品だけでなく、個々の建築素材でも多くの成果を残している。
この棒状のタイルの設計図やその試作品などからは、アアルトの細部に至るまでの細かいこだわりが見て取れる。
Aalto has made many achievements not only in his final architectural work, but also in individual building materials.
From the blueprints of these rod-shaped tiles and their prototypes, you can see the fine details of Aalto's details.
建物を構成するレンガについてもアアルトは様々な試みを行っている。
まず、自分の夏の家様にレンガを制作して、その成果をもとにして文化の家の壁面のためのレンガを作り上げた。
Aalto is also making various attempts on the bricks that make up the building.
First, he made bricks for my summer house, and based on the results, he made bricks for the walls of the cultural house.
アアルトの代表的な建築作品の模型や、その設計図が会場に所狭しと展示されていた。
設計図は、ガラス張りの引き出しの中に格納されていて、来場者は、思い思いに引き出しを開いて、アアルトの様々な建築の設計図を見ることができる。 ユニークな展示方法だった。
Models of Aalto's representative architectural works and their blueprints were displayed in a narrow space at the venue.
The blueprints are stored in a glass drawer, and visitors can open the drawers to see the blueprints of Aalto's various architectures. It was a unique exhibition method.
ヘルシンキのフィンランディア・ホールの模型。
アアルトは、1961年にヘルシンキをフィンランドの首都に相応しい都市に変えるという野心的なプランを発表した。
残念ながら、そのプランの中で実現したのは、このフィンランディア・ホールだけだったが、現在ではアアルトの代表作として紹介される。
このホールが完成したのは、1971年のこと。その後、会議場が拡張されて、その場所で1975年に全欧安全保障協力会議が開催された。
アアルトは、その翌年の1976年に亡くなっている。
アアルトの故国フィンランドの首都ヘルシンキで、こうしたアアルトの大規模な回顧展を鑑賞することができて、本当に幸運だった。
A model of Finlandia Hall in Helsinki.
Aalto announced in 1961 an ambitious plan to transform Helsinki into a city suitable for the Finnish capital.
Unfortunately, Finlandia Hall was the only one in the plan, but now it is introduced as Aalto's masterpiece.
This hall was completed in 1971. After that, the conference hall was expanded and the European Security Cooperation Conference was held there in 1975.
Aalto died the following year in 1976.
I was really fortunate to be able to see these large-scale retrospectives of Aalto in Helsinki, the capital of Aalto's homeland of Finland.
(Translated by Google Translate)
0 件のコメント:
コメントを投稿