アテネウムは、フィンランド最大の美術館だが、そこで、アルヴァ・アアルトの大規模な特別展が行われていた。
Ateneum is Finland's largest museum, where a large-scale special exhibition by Alvar Aalto was held.
アアルトの初期の建築。ある新聞社のオフィスのためのデザイン。この頃は、まだコルビュジエのような、機能的なモダン建築を設計していたようだ。
Early architecture of Aart. Designed for a newspaper office. By this time, it seems that he was still designing functional modern architecture like Le Corbusier.
トゥルク市で行われた、フィンランド博覧会の広告塔とその下の売店のための透視図。
アアルトのデザインには、カラフルという印象はないが、ここでは万博の会場にふさわしい、カラフルな色使いを使っている。
Perspective view of the advertising tower of the Finnish Expo and the shops below it in Turku.
Aart's design doesn't seem colorful, but here he uses colorful colors that are suitable for the Expo site.
初期の代表的な作品。パイミオのサナトリウムの展示から。
アアルトは、建物だけではなく、内部のベットやインテリアなどもデザインした。
サナトリウムには、静かで落ち着いた環境が求められる。そのために、アアルトはこのようなシンプルで自己主張のないデザインを提案した。
An early representative work. From the exhibition of Sanatorium of Paimio.
Aart designed not only the building, but also the interior beds and interiors.
Sanatorium is required to have a quiet and calm environment. To that end, Aart proposed such a simple, self-assertive design.
初期のアアルトは、多くの教会のデザインにも積極的に応募した。
アアルトは妻のアイノとともに1924年にイタリアのトスカーナ地方を訪れて、その地の教会をはじめとした建築に強い印象を受けた。
このイタリア旅行が、その後のアアルトのデザインの大きな影響を与えたようだ。
Early Aalto also actively applied for the design of many churches.
Aalto visited the Tuscany region of Italy in 1924 with his wife Aino and was impressed by the architecture of the church and other places there.
This trip to Italy seems to have had a great influence on the subsequent design of Aalto.
アアルトの故郷に近い、ムーメラの教会のためのスケッチ。
トスカーナへの旅の影響が感じられる。
A sketch for the church of Mumela, near Aalto's hometown.
You can feel the influence of the trip to Tuscany.
1939年に手がけた、ニューヨーク万国博覧会のフィンランド館のためのスケッチ。
A sketch for the Finnish Pavilion at the New York World's Fair in 1939.
冬のフィンランドの夜空に広がるオーロラをイメージしたような、緩やかなカーブを描いた壁のデザインが、とても印象的だ。
The design of the gently curved walls, which resembles the aurora borealis in the night sky of Finland in winter, is very impressive.
(Translated by Google Translate)
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