クリスチャンボー城を取り囲む堀のような運河を渡ったあたりは、多くのレストランやショップが立ち並んでいる。
There are many restaurants and shops along the canal that crosses a moat like a moat that surrounds Christiansborg Palace.
そこから、ショッピング・ストリートのストロイエに向かう。
From there, I head for Stroeget at the shopping street.
ストロイエに着いて、真っ先に目に着いたのが、ロイヤル・コペンハーゲンのクラシカルな外観の建物。
国立博物館のところでも触れたが、ロイヤル・コペンハーゲンは、1775年に設立された王立磁気製作所で、世界中に認知された最初のデンマーク発のデザイン・ブランドと言える。
店内に入ると、日本人をはじめとして、多くの観光客がお土産物を目当てに、店内を彷徨っていた。
ロイヤル・コペンハーゲンは、設立された当初は、ドイツのマイセンなどの陶磁器をモデルとして製作していたが、次第にデンマークの地にマッチしたシンプルなデザインに変化して言った。
ロイヤル・コペンハーゲンの代名詞とも言えるデザイン、ブルーフルーテットやブルーフラワーは、現在でも大きな人気を誇っている。
そのシンプルな造形は、中国や日本の磁気からの影響も受けているようだ。
Arriving at Strøget, the building which first arrived, the building of the classical appearance of Royal Copenhagen.
Although mentioned also at the National Museum, Royal Copenhagen is the Royal Magnetic Works Founded in 1775, it is said to be the first Denmark design brand recognized worldwide.
When entering the shop, many tourists, including Japanese, wandered around the shop for souvenirs.
Royal Copenhagen was originally established as a model of ceramics such as Meissen in Germany, but gradually changed to a simple design that matched the land of Denmark and said it.
The design which can also be synonymous with Royal Copenhagen, Blue Flouette or Blue Flower, still boasts a great popularity.
It seems that the simple modeling is also influenced by the magnetism of China and Japan.
ロイヤル・ コペンハーゲンの隣には、こちらもデンマークを代表するブランド、ジョージ・ジェンセンのショップもある。
こちらは、ロイヤル・コペンハーゲンとは対照的なシンプルな外観の建物。
店内の混雑具合も、決してロイヤル・コペンハーゲンに引けを取っていない。
ジョージ・ジェンセンは、1904年に銀細工師のギーオウ・イェンスンが工房を立ち上げたことに始まる。
現在のような世界的なブランドになったのはヨハン・ローゼとヘニング・コペルの2人による、シンプルでスタイリッシュなデザインによるところが大きい。
ロイヤル・コペンハーゲンとジョージ・ジェンセンという2つのブランドは、デンマークという国の枠を超えて、シンプルな北欧デザインを代表するブランドになっている。
Next to Royal Copenhagen, there is also a shop of George Jensen, a brand that also represents Denmark.
This is a simple exterior building contrasting with Royal Copenhagen.
The congestion in the shop has never caught up with Royal Copenhagen.
George Jensen began with the workshop launched by Silvermaker, George Jensen in 1904.
It is largely due to the simple and stylish design by Johann Rohde and Henning Kappel who have become a global brand like today.
The two brands, Royal Copenhagen and George Jensen, are beyond the boundaries of the country of Denmark, becoming the brand that represents the simple Scandinavian design.
(Translated by Google Translate)
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